Общи условия
EN  English FR Français BG Български Пълно възстановяване - All-On-4 Зъбни импланти - цени Контакт
ОБЩИ УСЛОВИЯ НА "СМАЙЛ ДЕНТАЛ СЕРВИСЕС" ЕООД
1. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

1.1. Настоящите общи условия уреждат отношенията между „СМАЙЛ ДЕНТАЛ СЕРВИСЕС“ ЕООД (наричано по-долу „СМАЙЛ ДЕНТАЛ“ или „КЛИНИКАТА“) и лицата, които ползват предоставяните от Клиниката медико-дентални услуги (наричани по-долу „Пациенти“).

1.2. „СМАЙЛ ДЕНТАЛ СЕРВИСЕС – Амбулатория за първична медицинска помощ – Индивидуална практика за първична помощ – Дентална“ ЕООД е дружество, регистрирано в Търговския регистър и регистър на ЮЛНЦ към Агенция по вписванията с ЕИК 202293778, със седалище и адрес на управление в гр. София, р-н „Средец“, ул. Сан Стефано № 23, ет. 1.

1.3. Настоящите общи условия се прилагат при предоставяне на медико-дентални услуги в сферата на денталната медицина от Клиниката на Пациенти, както и се прилагат спрямо договори, сключени между пациент и Клиниката в писмена или устна форма за предоставяне на медико-дентални услуги.

1.4. За целите на предоставяне на медико-дентални услуги от страна на Клиниката е необходимо всеки Пациент да предостави информирано съгласие, да одобри план за лечение и да се запознае и да приеме настоящите Общи условия. С подписване на информираното съгласие Пациентът декларира съгласието си и с настоящите Общи условия.

1.5. Приемането на настоящите Общи условия е предпоставка за предоставяне на медико-дентални услуги от страна на Клиниката в полза на Пациент.

1.6. Екземпляр от настоящите Общи условия се предоставят на Пациента заедно с информираното съгласие, както и са поставени на видно място на рецепция и в общото помещение в Клиниката. Предоставят се и при поискване на рецепция.

1.7. При промяна в Общите условия Клиниката уведомява своевременно Пациента, който разполага с възможност в 3-дневен срок от уведомлението или запознаването с Общите условия да възрази срещу направените промени. В случай че в този срок не постъпи писмено несъгласие с направените промени, последните обвързват Пациента и се прилагат във взаимоотношенията му с Клиниката.

2. ОБХВАТ НА ДЕЙНОСТ И ПРЕДОСТАВЯНЕ НА МЕДИКО-ДЕНТАЛНИ УСЛУГИ

2.1. Клиниката предоставя медико-дентални услуги, включително, без изброяването да е изчерпателно:

• Прегледи и консултации;

• Лечение на кариеси и заболявания на венците;

• Ортодонтски услуги;

• Поставяне на зъбни импланти;

• Избелване на зъби и други естетични процедури.

2.2. Услугите се предоставят в съответствие с приложимите медицински стандарти, българското законодателство и професионалната етика.

2.3. Клиниката си запазва правото да променя обхвата на предлаганите услуги по всяко време.

2.4. Клиниката работи в определени сфери на денталната медицина. Клиниката не осъществява спешна дентална помощ и работи само в условия на предварително записано планирано лечение.

2.5. При първо посещение в Клиниката, Пациентът попълва медицински въпросник и му се извършват необходимите диагностични изследвания, рентгенови снимки и др. По преценка на дентален лекар от Клиниката може да се изискат и допълнителни прегледи с лекари от други медицински специалности. След осъществяване на първичен консултативен преглед на Пациента се изготвя индивидуален лечебен план. Клиниката си запазва правото да откаже лечение на лица, които не са извършили консултативни прегледи със съответен специалист, отказали са необходимите за диагностика и лечение изследвания или не са предоставили необходими документи за оценка здравословното му състояние.

2.6. Пациентът следва да се запознае с предложения лечебен план, а, когато е необходимо, да се запознае с предоставената му информация под формата на Информирано съгласие, обхващаща:

• здравословното му състояние и диагноза;

• разумните алтернативи на предложеното лечение;

• предложената конкретна процедура и план за лечение;

• възможността да не се подложи на лечение и потенциалните последствия и рискове от това;

• задълженията му и потенциалните рискове и последици, в случай че не се изпълняват;

• за обичайните очаквани резултати от лечението;

• за рискове, свързани с лечението и възможните усложнения, които могат да настъпят по време и след/ вследствие на него;

• за болката, дискомфорта и ограниченията, свързани с лечението;

• за възможността за отказ и/или прекъсване на лечението, както рисковете и негативните за здравето последици, свързани с тях;

• за риска във възстановителния период;

• за евентуалната необходимост от подкрепа в периода на възстановяване, както и за възможността да се наложи допълнително по- нататъшно лечение;

• стойността на избраното лечение.

Лечението започва и съответните медико-дентални услуги се предоставят само при запознаване, приемане, попълване и подписване на Информирано съгласие от страна на Пациента. Лечението започва съгласно посоченото в лечебния план след запазване на час от страна на Пациента съгласно предвиденото в настоящите Общи условия. В случаите, в които съответните медико-дентални услуги не изискват предоставяне на информирано съгласие, предложеното лечение ще се счита за прието със запазването на час и явяването в Клиниката от страна на Пациента.

2.7. Преценката за необходимостта от определени дейности, които да бъдат включени в плана за лечение, неговото естество, характер, продължителността и обема на лечението и процедурите се прави от дентален лекар от Клиниката, като се съобразява с индивидуалните нужди и възможности на Пациента.

2.8. Клиниката си запазва правото да откаже извършване на определено лечение, манипулация, интервенции, включени в плана за лечение, в случай че Пациентът не оказва пълно и адекватно съдействие в процесите по диагностика и лечение.

2.9. Клиниката си запазва правото да прави отклонения и/или промени от първоначалния план за лечение, като информира своевременно Пациента за това.

2.10. Клиниката съобразява плана за лечение, предстоящите процедури, манипулации, интервенции и съпътстващите ги медико-дентални дейности с графика на денталните лекари в Клиниката и ангажираността на пациента, ако това не би навредило пряко на здравето му.

3. ЗАЯВЯВАНЕ ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА МЕДИКО-ДЕНТАЛНИ УСЛУГИ. ЗАПАЗВАНЕ НА ЧАСОВЕ И ОТКАЗ ОТ УСЛУГИ

3.1. Записването на часове за консултация, преглед или възползване от медико-дентални услуги може да се извърши по телефон или имейл на обявените контакти за кореспонденция или на рецепция в Клиниката.

3.2. Пациентът следва да потвърди записания час в работно време на Клиниката в деня преди посещението, а в случай че не го направи Клиниката си запазва правото да го анулира автоматично. В случаите, когато денят за потвърждение е неприсъствен, потвърждението се прави в последния присъствен ден преди посещението.

3.3. В случай че се налага, Пациентът може да направи промяна или да отмени час най-късно до края на работния ден преди деня на планираното посещение.

3.4. В случай че Пациентът е потвърдил часа и не посети Клиниката, Клиниката си запазва правото да таксува Пациента с 50% от прогнозната стойност на планираната за деня консултация, преглед или манипулация.

3.5. В случай че Пациентът закъснее за планирания и записан час, същият може да бъде пренасрочен или отказан от Клиниката поради невъзможност за осъществяване на съответната процедура съобразено с графика на Клиниката.

3.6. В случай че Пациентът е потвърдил две планирани посещения и не се е явил за възползване от съответната медико-дентална услуга, Клиниката си запазва правото да откаже последващи лечения, независимо от наличието на одобрен план на лечение.

4.ПРЕГЛЕДИ, МАНИПУЛАЦИИ И ИНТЕРВЕНЦИИ:

4.1. Прегледите, манипулации и/или интервенциите, както и други медико-дентални услуги, могат да бъдат извършавани от различни работещи в клиниката дентални лекари, според техните специализации, опит и ангажираност.

4.2. Времетраенето на медико-денталните услуги, прегледите, манипулациите и/или интервенциите може да бъде различно, както за различните процедури, така и за различните пациенти.

4.3. Присъствието на външни лица по време на работа в денталните кабинети е нежелателно и би могло да доведе до неблагоприятни резултати и рискове за здравето на Пациента. Клиниката си запазва правото да откаже присъствието на външни лица по време на работа в денталните кабинети.

4.4. В различните етапи на лечение могат да участват различни дентални лекари или медицински специалисти, като всеки носи отговорност в границите на извършеното от него. Клиниката носи отговорност за работата на денталните лекари, медицинските специалисти и персонала в нея.

4.5. Клиниката не носи отговорност, в случай на претенция от страна на Пациент, който е прекъснал посещенията и/или лечението и/или без знание и съгласие на денталния лекар от Клиниката е посещавал други/и дентални лекари, както и в случаите на неспазване на лечебния план или указанията на денталния лекар или медицински специалист.

5. ЗАПЛАЩАНЕ:

5.1. Цените за предоставяне на медико-дентални услуги се определят съгласно актуалния ценоразпис на Клиниката, който може да се открие на рецепция в Клиниката при поискване или за които Пациентът се информира от съответния дентален лекар или медицински специалист. Базовите цени на клиниката са в евро (EUR).

5.2. Заплащането на медико-денталните услуги се осъществява на рецепция в Клиниката или по банков път.

5.3. Пациентът дължи заплащане според определените цени по лечебния план след всяко посещение. За някои медико-дентални услуги може да се изисква и предварително плащане. В този случай заплащането на дължимата сума е предпоставка за възползване от съответната медико-дентална услуга.

5.4. Клиниката не практикува разсрочено плащане и не приема алтернативни методи за заплащане извън посочените.

5.5. При необходимост от издаване на разходен документ — фактура, Пациентът следва да информира Клиниката предварително, но не по-късно от 5 дни от датата на плащане.

5.6. Клиниката не работи с финансиране по Националната здравноосигурителна каса и/или здравноосигурителни фондове и застрахователни компании.

5.7. В случай че Пациентът желае да се ползва от застраховка или допълнително здравно осигуряване, следва сам да организира документооборота и комуникацията според нуждите му. Клиниката не поема ангажименти в тази посока.

6.ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА СТРАНИТЕ:

6.1. Клиниката поема ангажимент да осигури достатъчно персонал, техническо и материално обслужване за обичайните нужди на работата по осъществяване на медико-дентални дейности, за които е регистрирана.

6.2. Денталните лекари спазват всички нормативни изисквания на българското законодателство, свързани с дейността им.

6.3. Клиниката се освобождава от отговорност за настъпили вреди (материални/нематериални), в случай че Пациентът не е спазил което и да е от задълженията си по настоящите условия.

6.4. Пациентът се задължава да следва стриктно всички инструкции, предписания и препоръки на денталните лекари и медицински специалисти в Клиниката, да приема лекарства по начин, указан от денталните лекари и медицинските лица в Клиниката, както и да се явява на задължителните периодични контролни прегледи.

6.5. Пациентът се задължава да избягва всякакво рисково поведение или навици, които биха могли да увредят здравето му или които биха могли да осуетят/да попречат на добрия изход от лечението/процедурите.

6.6. Пациентът се задължава да не приема медикаменти, които не са му предписани от лекар и не са съобразени със състоянието му и провежданото му лечение/процедури.

6.7. Пациентът се задължава да планира предварително и да гарантира възможността да участва и спазва лечебния/ процедурния план за периода на лечението.

6.8. Пациентът се задължава да спазва стриктно графика по лечебен план, както и графика за контролни прегледи.

6.9. Пациентът се задължава да следва инструкциите и назначенията по реда, по който са му дадени от лекаря.

6.10. Пациентът се задължава да информира коректно лекаря за новонастъпили състояния/изменения/усещания в хода на лечението/процедурата, с оглед необходимостта на лекарят да прецени състоянието му.

6.11. При неспазване на лечебния план, неявяване на медицински, вкл. контролни, прегледи или изследвания, неосъществяване на допълнителни консултации, непредоставяне на информация, а също и когато не се следват препоръки/инструкциите/предписанията на лекаря, Клиниката, съответно денталният лекар или медицински специалист, не носят отговорност за настъпили вреди – влошаване на състоянието, увреждане на здравето и др., независимо дали те настъпват вследствие на лечението или не.

6.12. Пациентът се задължава да отдели време за контролните си прегледи и, в случай че лечебният/ процедурният му план не предписва друго, да се яви поне веднъж годишно на контролен преглед, с оглед оценка на състоянието му и даване на актуални указания за поддържане добро състояние на устната кухина.

6.13. Пациентът се задължава да се ангажира в дългосрочен аспект с организация и осъществяване на необходимата хигиена, както и да се грижи за цялостното си общо здравословно състояние.

6.14. Пациентът се задължава да попълни изчерпателно анкетна карта/въпросник за здравословното си състояние и да информира коректно лекуващия лекар за своята здравна история. Пациентът трябва да осигури на лекаря пълна и точна информация за здравословното си състояние вкл. за алергии, приемани медикаменти, прекарани в миналото заболявания, вредни навици и други факти, които смята, че могат да имат отношение към провежданото лечение. Неизпълнението на това задължение може да доведе до непълно, неадекватно лечение и/или вредоносен резултат за Пациента, а също е възможно да наруши качеството му на живот и/или да го постави в опасност.

6.15. Клиниката не носи отговорност спрямо Пациента при разминаване в очакванията му, вкл. от естетична гледна точка, при положение че лечението и възстановяването е проведено успешно.

6.16. Пациентите имат право да бъдат информирани за предстоящите дейности по лечението им и да потърсят второ мнение, преди да пристъпят към лечение.

6.17. Пациентът има право да се откаже от провеждане на лечение във всеки един етап, поемайки рисковете за здравето си, свързани с реализирания отказ. В случай на отправен отказ от провежданото лечение, Пациентът следва да заплати реализираните медико-дентални услуги до момента на отказа, както и стойността на вложените материали и медикаменти. На основание чл. 90, ал. 4 от Закона за здравето Клиниката може да вземе решение за осъществяване на животоспасяващо лечение въпреки отказа.

6.18. Клиниката може да откаже предоставянето на медико-дентални услуги в случай на нарушаване на вътрешния ред, неизпълнение на настоящите Общи условия или заплаха за здравето и безопасността на персонала.

6.19. Клиниката може са откаже лечение при медицински противопоказания или липса на необходимото съгласие от Пациента, или при неспазване на някое от задълженията по настоящите Общи условия.

7. ОТГОВОРНОСТ

7.1. Клиниката не носи отговорност за усложнения, произтичащи от неспазване на препоръките на Денталния лекар от страна на Пациента.

7.2. В случай на медицинска грешка, причинена умишлено или поради груба небрежност, Клиниката носи отговорност съгласно действащото законодателство.

7.3. Пациентът носи отговорност за предоставяне на невярна, неточна или непълна информация относно здравословното си състояние.

7.4. Клиниката не носи отговорност за нежелани реакции, ако Пациентът не е уведомил за алергии или други противопоказания, както и поради отказ от лечение, неспазване на лечебния план, неявяване на медицински, вкл. контролни, прегледи или изследвания, неосъществяване на допълнителни консултации, непредоставяне на информация, а също и когато не се следват препоръки/инструкциите/предписанията на лекаря, Клиниката, съответно денталният лекар или медицински специалист.

7.5. Клиниката не носи отговорност, в случай на претенция от страна на Пациент, който е прекъснал посещенията и/или лечението и/или без знание и съгласие на денталния лекар от Клиниката е посещавал други/и дентални лекари, както и в случаите на неспазване на лечебния план или указанията на денталния лекар или медицински специалист.

7.6. Клиниката не носи отговорност за настъпили имуществени и/или неимуществени вреди и/или пропуснати ползи, в случай че Пациентът не е спазил, което и да е от задълженията си по настоящите общи условия.

7.7. Страните не носят отговорност за пълно или частично неизпълнение на задълженията по договора, ако то се дължи на форсмажорни обстоятелства.

7.8. Страната, която е изпаднала в невъзможност да изпълни задълженията си, поради настъпило форсмажорно обстоятелство е длъжна в 10-дневен срок да уведоми писмено другата страна за възникването му, както и предполагаемия период на действие и прекратяване на форсмажорното обстоятелство.

8. ЛИЧНИ ДАННИ И КОНФИДЕНЦИАЛНОСТ

8.1. Клиниката обработва личните данни на Пациентите съгласно Закона за защита на личните данни и Общия регламент за защита на данните (GDPR) в съответствие с Политиката за защита на лични данни на Клиниката, публикувана на https://implants.bg/.

8.2. Личните данни няма да бъдат предоставяни на трети лица без изричното съгласие на Пациента, освен в предвидените в Политиката за защита на лични данни и приложимото законодателство случаи.

8.3. Всички дейности на Клиниката се осъществяват в условия на конфиденциалност, като страните се задължават да спазват поверителност по отношение на всички обстоятелства, които са им станали известни при/или по повод осъществяваната дейност и предоставяните медико-дентални услуги.

8.4. Денталните лекари са длъжни да пазят лекарска тайна и да не споделят здравна информация, освен ако друго не е предвидено в нормативен акт.

9. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

9.1. Настоящите общи условия могат да бъдат актуализирани от Клиниката периодично, като промените влизат в сила от датата на тяхната актуализация.

9.2. Всички спорове, възникнали във връзка с тези условия, се решават по взаимно съгласие, а при невъзможност – по съдебен ред съгласно законодателството на Република България.

10. ДЕФИНИЦИИ, ПОЛЗВАНИ В НАСТОЯЩИТЕ ОБЩИ УСЛОВИЯ

1. Клиника: „СМАЙЛ ДЕНТАЛ СЕРВИСЕС – Амбулатория за първична медицинска помощ – Индивидуална практика за първична помощ – Дентална“ ЕООД е дружество, регистрирано в Търговския регистър и регистър на ЮЛНЦ към Агенция по вписванията с ЕИК 202293778, със седалище и адрес на управление в гр. София, р-н „Средец“, ул. Сан Стефано № 23, ет. 1.

2. Дентален лекар: Лице, което притежава образователно-квалификационна степен — дентален лекар и извършва дейност в Клиниката по т. 1.

З. Медико-дентални услуги: Съвкупност от диагностико-терапевтични дейности, които се извършват в Клиниката по т. 1.

4. Пациент: Всяко лице, което е потърсило и/или на което се оказват медико- дентални услуги в клиниката по т. 1.

5. План за лечение: Неразделна част от настоящите условия, конкретизираща медико-денталните услуги, предлагани и/или извършвани на Пациенти, след информирано съгласие.

6. Информирано съгласие: Процес по обмен на информация по смисъла на параграф 1, т. 15 от Допълнителните разпоредби на Закона за здравето, с включени реквизити по чл. 88 и следващи от Закона за здравето, чрез който пациентът се информира за денталното си състояние, възможностите за лечение - същност на предлаганото лечение, възможни рискове и усложнения, противопоказания, алтернативни методи на лечение, както и препоръки и условия, които пациентът се задължава да изпълнява преди и/или след съответното лечение.

7. Сфери на дейност: Дентална медицина:

7.1.Прегледи:

• Първичен консултативен преглед по конкретен поставен от пациента проблем - осъществява се при първо посещение на пациента при спазване на настоящите общи условия.

• Цялостен първичен консултативен преглед - осъществява се при първо посещение на пациента при спазване на настоящите общи условия.

• Вторичен консултативен преглед - осъществява се по изготвения план за лечение при спазване на настоящите общи условия.

• Профилактичен/и преглед/и - осъществява/т се при пациенти на Клиниката, чийто план за лечение е приключен и състоянието им е проследено след заключение на дентален лекар, който е преценил, че извършените контролни прегледи, вследствие на проведено лечение, е необходимо да се правят с профилактична, а не проследяваща лечението цел.

• Контролен преглед - осъществява се при приключен план за лечение с цел да се контролира състоянието на пациента и да се вземат необходимите мерки при необходимост, преди пациентът да бъде насочен отново за профилактични прегледи.

Броят и обемът на контролните прегледи се определя по преценка на денталните лекари в Клиниката, като пациентът бива винаги уведомен за това.

7.2. Орална хигиена и почистване на зъбните повърхности:

• Почистване зъбен камък с ултразвук и/или ръчно.

• Полиране със сода и/или паста в случаите на налична плака, оцветявания и налепи.

• Оралната хигиена - обучение и контрол.

7.3.Подготовка на системи за Избелване на зъбна/и повърхност/и

• Системи за домашно избелване

• Системи за кабинетно избелване

• Системи за комбинирано избелване

7.4. Дентални услуги е областта на пародонтологията.

• Пародонтално измерване на образували се джобове.

• Дълбоко почистване на зъбен камък (кюретаж) - на един зъб, зъбен квадрант, една челюст или цялостно.

• Пародонтална хирургия

7.5. Изграждане и запълване на зъбни повърхности - обтурация

• Покриване на изтриване на емайла.

• Шиечен кариес.

• Затваряне на контакт.

• Кариес или смяна на дефектна обтурация.

• Кариес или смяна на дефектна обтурация близо до нерва

• Изграждане на дентална повърхност

• Естетично изграждане на преден зъб.

7.6. Ендодонтско лечение.

• Първично ендодонтско лечение - на жив зъб.

• Вторично ендодонтско лечение - на вече умъртвен зъб.

• Отстраняване на щифт и/или счупен интрумент.

• Изграждане на ендодонтски лекуван зъб (с или без щифт)

7.7. Зъбно протезиране.

• Изграждане на временни конструкции -коронки - клинични или лабораторни.

• Единични коронки

• Мостове

• Частични и/или тотални протези

• Зъбни импланти с отложено или незабавно натоварване

7.8. Естетично зъбно протезиране:

• Естетични корони

• Фасети на предни зъби

7.9. Корекция на захапка.

• Консултации с цел да се вземат отпечатъци, позволяващи анализ на захапката.

• Лечение за калибрация на захапката.

• Изготвяне на Шина за дневно и/или нощно носене с цел стабилизиране на захапката и/или за предпазване на зъбите от счупване и изтриване.

7.10. Орална хирургия.

• Екстракция /изваждане/ на зъб, корен от зъб или имплант.

• Екстракция/изваждане/ на мъдрец

• Хирургично отстраняване на възпалена тъкан около зъбния корен.

• Хирургично удължаване на клиничната корона.

• Присадка на мека тъкан около зъб или имплант.

• Костна присадка

• Повдигане на синус

• Дентални импланти

7.11. Ортодонтско лечение:

• Ортодонтски анализ.

• Повдигане на захапката (при деца)

• Ортодонтско лечение с подвижно апаратче

• Ортодонтско лечение с фиксирано апаратче

• Ортодонтско лечение с брекети

• Комбинирано ортодонтско лечение

7.12. Дентални услуги за пациенти деца

• Прегледи - първични, ортодонтски и профилактични

• Отстраняване на зъбен камък, полиране със сода и/или паста, орална хигиена (обучение и контрол)

• Обтурация - на млечни и/или постоянни зъби

• Ендодонтско лечение - на млечни и/или постоянни зъби

• Екстракция на млечен зъб

• Ортодонтско лечение

8. Форсмажорни обстоятелства: Представляват обективни пречки - обстоятелства (събития), изцяло зависещи и дължащи се на непредвидими или непрогнозируеми събития или фактори, независещи от волята или действията на едно или повече лица и в този смисъл неподлежащи на предотвратяване като: всякакви природни бедствия, характерни или не за определен регион, глобални или локални (с национално значение) аварии, в т.ч. и пожари, епидемии, граждански вълнения, стачки, бунтове и всякакъв вид безредици, терористични или военни действия и други подобни, в резултат на които е нарушен нормалният обществен ритъм на живот, респективно възможността за безпрепятствено изпълнение на поети ангажименти между две или повече страни по сключени договори.

9. Консултация: Включва всички обсъждания и препоръки, касаещи денталното състояние на пациента.

10. Преглед: Включва снемане на анамнеза, оглед, назначаване на изследвания при необходимост и поставяне на диагноза.

11. Манипулация: Всяко действие от страна на денталния лекар към пациента.

12. Интервенция: Хирургическа намеса, при която се нарушава целостта на тъкани и/или органи.

13. Дентално леение: съвкупност от процедури, манипулации и интервенции за подобряване на състоянието на зъби, венци и устна кухина.

Настоящите общи условия са приети на 03.09.2025 г.
Водеща референтна версия на тези общи условия е тази на български език.

Политика за поверителност | Общи условия | Политика за бисквитките
Зъбни импланти цени | Пълно възстановяване - All-On-4
© 2002 Смайл Дентал Сървисес